niedziela, 12 maja 2019

Przyswajanie Żelaza

Znalezione obrazy dla zapytania żelazo



Pewnie każdemu z nas zależy na dobrym przyswajaniu żelaza z pożywienia! Dzisiaj w poście przedstawię sposoby  na jak najlepsze dostarczenie sobie tego pierwiastku.

Żelazo - mikroelement, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu.
Przede wszystkim żelazo w naszym organizmie potrzebne jest do tworzenia czerwonych krwinek.

Co jeszcze:
- tworzenie czerwonych krwinek, składnik hemoglobiny
- wpływa na metabolizm cholesterolu
- wspiera układ odpornościowy
- pomaga w detoksyfikacji wątroby
- wspomaga prawidłową pracę układu nerwowego


http://doktorozradzi.pl/wp-content/uploads/2013/08/czerwone-krwinki.jpg

Żelazo jest również bardzo ważne w chorobach tarczycy!!!!! To właśnie żelazo wpływa na proces konwersji prohormonu T4 do aktywnego hormonu T3! 
Jak się okazuje, aż u 2/3 kobiet z uporczywymi objawami niedoczynności tarczycy, pomimo prawidłowego leczenia lewotyroksyną i wyrównanego poziomu TSH, dopiero przywrócenie stężenia ferrytyny powyżej 100ug/l pomaga złagodzić objawy niedoczynności tarczycy.


CZYTAJ DALEJ
wtorek, 9 kwietnia 2019

Batoniki Musli

   

 




 Mój narzeczony jest trenerem personalnym. Często w natłoku zajęć nie ma czasu na normalny posiłek i zwykle kończył z batonem pseudo zdrowym z automatu na siłowni.
Nie było to ani ekonomiczne, ani zdrowe, ani do końca smaczne.

       Musiałam to zmienić.
    
       Weszłam do kuchni i do miski wrzuciłam wszystko co było pod ręką i chyba wyszło bo nawet jego podopieczni proszą o przepis.

       Do batoników dodałam również inulinę, która jako błonnik rozpuszczalny w wodzie, jest również świetnym prebiotykiem.
       
       Jako prebiotyk zwiększa wchłanialność wapnia, zwiększa masę kału, przyspiesza pasaż jelitowy, jest fermentowana przez bakterie w jelicie grubym, dając kwas masłowy, mający swój udział w odżywieniu kolonocytów. Obniża poziom cholesterolu w krwi  oraz redukuje toksyczne metabolity. Wykazuje również właściwości przeciw nowotworowe.




CZYTAJ DALEJ
poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Koktajl bananowo-pietruszkowy i trochę o dobrociach znajdujących się w natce pietruszki





Pietruszka

A mowa dzisiaj o zielonej części tego cudownego warzywa. W dzieciństwie kojarzyła mi się tylko z niedzielnym rosołem, dzisiaj bardzo często gości w moim codziennym menu.

Czy wiecie jak zdrowa jest pietruszka? 

W 100g liści znajdziemy aż 170g witaminy C, co dwukrotnie pokrywa nasze dzienne zapotrzebowanie. Obok witaminy C najważniejsza jest duża dawka żelaza. Wprawdzie niehemowego, ale należy pamiętać, że przyswajalność żelaza rośnie w towarzystwie witaminy C. Jest to świetna wiadomość dla osób nie spożywających mięsa. 



Warta uwagi też jest duża zawartość prowitaminy A, folianów, wapnia i magnezu.
Pietruszka wspomaga naszą odporność, wpływa na wygląd naszej skóry i stan naszych paznokci, poprawia nasze trawienie oraz wspiera prace wątroby i układu moczowego.

Polska kuchnia obfituje w dania z wykorzystaniem natki. Można ją wykorzystać do posypania dań mięsnych, mącznych. Świetnie smakuje pietruszkowe Pesto. Jeśli nie lubimy jej smaku można przygotować koktajl lub lemoniadę.




Dzisiaj mam dla Was przepis na przepyszny, orzeźwiający i pełen witamin koktajl.



CZYTAJ DALEJ
poniedziałek, 18 marca 2019

Cynamonowe ciasto bez cukru z serkiem skyr




Niedzielne popołudnie, kawa = ??
Ciasto!
I to ie tak, że ciasto zaraz oznacza złą, niezdrową, tuczącą dietę.
Jeśli mądrze wybierzemy, możemy cieszyć się słodkościami do popołudniowej kawy bez wyrzutów sumienia.
Tylko pamiętajcie. To, że ciasto jest "dietetyczne" nie oznacza, że można zjeść pół blaszki bo to błędne koło...



CZYTAJ DALEJ

LinkWithin

Etykiety

aeroby (1) aktywność fizyczna (1) alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (2) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (8) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) berberyna (1) bez cukru (1) bezglutenu (2) bieganie (1) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (15) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) cholesterol (1) choroby metaboliczne (1) choroby tarczycy (2) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (8) cukrzyca (6) curry (3) cynamon (19) cytryna (9) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (3) deser (2) dieta (3) dietetyka (3) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) erytrol (2) erytrytol (1) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) glukoza (1) gluten (3) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) hashimoto (1) hemoglobina (1) imbir (3) insulinooporność (3) insuliooporność (1) inulina (1) jabłka (28) jabłko (1) jagody (5) jaja (6) jajka (146) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (29) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) kardio (1) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (5) konkurs (2) koper (1) koperek (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (5) masło (54) masło orzechowe (11) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka jaglana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (57) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso (1) mięso mielone (13) mięta (2) migdały (7) mikroelementy (1) mintaj (2) miód (23) mleko (26) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (5) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) natka pietruszki (1) nektarynka (1) ocet (4) odchudzanie (1) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (9) oliwa (24) oliwki (1) orzechy (29) otręby (5) owoce (1) papryka (18) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (2) piramida zdrowego żywienia (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (2) placuszki (3) płatki owsiane (21) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) przyswajalność (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (20) rukola (1) ryba (2) ryż (15) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (9) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) siemię lniane (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) sport (1) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (8) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (10) tarczyca (2) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) węglowodany (2) whiskey (1) wieprzowina (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) witamina C (1) witaminy (1) wódka (3) wpc (3) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) wysiłek fizyczny (1) wysokobiałkowe (1) zakwaszenie żołądka (1) zdrowa dieta (3) zdrowe odżywianie (3) zdrowie (1) zespół metaboliczny (3) ziemniaki (18) zupa krem (1) żelazo (1) żółtka (6) żurawina (5)
TOP