środa, 5 czerwca 2019

Dieta FODMAPs i wpływ maślanu sodu na IBS i SIBO



Znalezione obrazy dla zapytania ibs 
IBS czyli Zespół Jelita Drażliwego, który bardzo często idzie w parze z SIBO
Zespół Sibo - przerost flory bakteryjnej jelita cienkiego znany jeszcze jako zespół rozrostu bakteryjnego.
       Do SIBO dochodzi kiedy bakterie z jelita grubego zaczynają zasiedlać jelito cienkie. Ale więcej o SIBO znajdziecie tutaj. A tutaj więcej słów o IBS.

CZYTAJ DALEJ
niedziela, 2 czerwca 2019

Domowe czekoladki






Ręka w górę kto kocha słodycze?

Jako dietetyk powinnam Wam mówić, żebyście ich nie jedli. Ale wychodzę z założenia, że wszystko jest dla ludzi, a o zdrowie psychiczne rówiez trzeba dbać!!
Dlatego dziś mam dla Was propozycje czekoladek domowych.
Bez cukru
Z dowolnym nadzieniem
Świetna alternatywa dla sklepowych pełnych cukru i syropu glukozowo-fruktozowego syropu.




CZYTAJ DALEJ
sobota, 1 czerwca 2019

Czy multiwitaminy mają sens? Czyli jak łączyć witaminy i składniki mineralne.


Pracując w aptece mam codziennie przed oczami mnóstwo zestawów minerałów i witamin. Dla kobiet, dla mężczyzn, dla dzieci, na wzrok, dla sportowców.
Ale, czy ma to sens??
Moim zdaniem NIE

       Zapytacie: "Dlaczego? Przecież wychodzi o wiele taniej?! Cały kompleks witamin i minerałów pokrywający nasze dzienne zapotrzebowanie w 200% za 19.99zł. A kupując wszystko osobno nasz rachunek sięgnie sumy 3 cyfrowej"

Więc teraz przedstawię Wam kilka argumentów:

CZYTAJ DALEJ
niedziela, 12 maja 2019

Przyswajanie Żelaza

Znalezione obrazy dla zapytania żelazo



Pewnie każdemu z nas zależy na dobrym przyswajaniu żelaza z pożywienia! Dzisiaj w poście przedstawię sposoby  na jak najlepsze dostarczenie sobie tego pierwiastku.

Żelazo - mikroelement, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu.
Przede wszystkim żelazo w naszym organizmie potrzebne jest do tworzenia czerwonych krwinek.

Co jeszcze:
- tworzenie czerwonych krwinek, składnik hemoglobiny
- wpływa na metabolizm cholesterolu
- wspiera układ odpornościowy
- pomaga w detoksyfikacji wątroby
- wspomaga prawidłową pracę układu nerwowego


http://doktorozradzi.pl/wp-content/uploads/2013/08/czerwone-krwinki.jpg

Żelazo jest również bardzo ważne w chorobach tarczycy!!!!! To właśnie żelazo wpływa na proces konwersji prohormonu T4 do aktywnego hormonu T3! 
Jak się okazuje, aż u 2/3 kobiet z uporczywymi objawami niedoczynności tarczycy, pomimo prawidłowego leczenia lewotyroksyną i wyrównanego poziomu TSH, dopiero przywrócenie stężenia ferrytyny powyżej 100ug/l pomaga złagodzić objawy niedoczynności tarczycy.

CZYTAJ DALEJ

LinkWithin

Etykiety

aeroby (1) aktywność fizyczna (1) alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (4) awokado (9) baban (1) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (8) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) berberyna (1) bez cukru (1) bezglutenu (2) bieganie (1) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (15) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) cholesterol (1) choroby metaboliczne (1) choroby tarczycy (3) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (8) cukrzyca (6) curry (3) cynamon (19) cytryna (9) czekolada (50) czosnek (16) daktyle (3) deser (2) dieta (4) dietetyka (3) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) erytrol (2) erytrytol (2) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) fodmaps (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) glukoza (1) gluten (3) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) hashimoto (1) hemoglobina (1) ibs (1) imbir (3) insulinooporność (3) insuliooporność (1) inulina (1) jabłka (28) jabłko (1) jagody (5) jaja (6) jajka (146) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (29) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) kardio (1) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (5) konkurs (2) koper (1) koperek (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (5) masło (54) masło orzechowe (11) maślan sodu (1) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka jaglana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (57) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso (1) mięso mielone (13) mięta (2) migdały (7) mikroelementy (1) mintaj (2) miód (23) mleko (26) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (5) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) natka pietruszki (1) nektarynka (1) ocet (4) odchudzanie (1) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (10) oliwa (24) oliwki (1) orzechy (29) otręby (5) owoce (1) papryka (18) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (2) piramida zdrowego żywienia (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (2) placuszki (3) płatki owsiane (21) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) przyswajalność (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (20) rukola (1) ryba (2) ryż (15) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (9) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (2) siemię lniane (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) sport (1) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (8) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (10) tarczyca (2) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) węglowodany (2) whiskey (1) wieprzowina (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) witamina C (2) witaminy (2) wódka (3) wpc (3) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) wysiłek fizyczny (1) wysokobiałkowe (1) zakwaszenie żołądka (1) zdrowa dieta (4) zdrowe odżywianie (4) zdrowe słodycze (1) zdrowie (1) zespół metaboliczny (3) ziemniaki (18) zupa krem (1) żelazo (1) żółtka (6) żurawina (5)
TOP