wtorek, 19 lutego 2019

Pulpeciki koperkowe




Zdrowa propozycja obiadowa.
U nas na obiad zwykle jest mięso. Kurczak, spaghetti, burgery.
Jeśli wybieram wieprzowinę jest to szynka lub polędwica.
I właśnie szynkę wybrałam. Jest to część nisko tłuszczowa.
Klopsiki są bardzo szybki i smacznym obiadem. Z kaszą lub ryżem mamy syty i pożywny obiad.




CZYTAJ DALEJ
niedziela, 17 lutego 2019

Modyfikowalne Czynniki Ryzyka Cukrzycy typu 2


 
NIEPRAWIDŁOWE ŻYWIENIE
            Styl żywienia w sposób najistotniejszy wpływa na kształtowanie się zdrowia człowieka. Rozwój cywilizacji doprowadził do zmian nawyków żywieniowych. Pęd życia doprowadził do korzystania przez wiele osób z wysoko przetworzonej żywności i półproduktów, które są źródłem cukrów prostych i kwasów tłuszczowych trans. Rozwój żywności typu Fast food oraz łatwo dostępnych, zapakowanych słodkich i słonych przekąsek spowodował rozleniwienie się i uzależnienie od nich populacji ludzkiej. Obecny sposób żywienia dalece odbiega od zasad zdrowego żywienia. Preferowane są dania z nadmierną ilością cukrów prostych, soli kuchennej, tłuszczów trans, chemii i konserwantów. W ostatnich latach zmieniła się jakość spożywanej żywności oraz jej ilość. 

CZYTAJ DALEJ
czwartek, 14 lutego 2019

Naleśniki wysokobiałkowe



Czy wiecie jak ważna jest odpowiednia podaż białka?
XXI wiek to przede wszystkim węglowodany proste i tłuszcze trans. Zadbajmy o to, żeby w każdym z naszych posiłków znalazło się również białko!
Czy wiecie gdzie możemy je znaleźć?
- mięso
- ryby
- jaja
- nabiał
- strączki
- orzechy

Czasami możemy posiłkować się białkiem w proszku, izolatem lub koncentratem.
Jest to fajny dodatek do koktajli, owsianek, ciast czy jak dla mnie dziś naleśników!


A czy Wy, lubicie naleśniki?




CZYTAJ DALEJ
środa, 13 lutego 2019

Ziemniaki Hasselback






Przedstawiam Wam nasz dzisiejszy obiad.

Ziemniaki Hasselback.

Jestem nimi zachwycona, są niesamowicie pyszne i mam niezłą radochę jedząc każdy "plasterek" ziemniaczka osobno.

Jest to na pewno świetny pomysł dla osób zjadających posiłek za szybko. Trochę zabawy.

Do przygotowania hasselback użyłam, odmiany sałatkowej ziemniaka, Jazzy.
Musimy pamiętać, że ziemniaki są niesamowicie zdrowe!!!

Bulwa ta jest zasadotwórcza! Jest to ważne w dobie gdzie jedzenie kwasotwórcze, zakwaszające (mięso, biała maka, kawa, sól) towarzyszą nam non stop.
Są bardzo syte. Ich indeks sytości wynosi aż 323%, gdzie biały chleb jako odnośnik ma tu 100%.
niskokaloryczne i zawierają bardzo, bardzo dużo witaminy C.
Przede wszystkim są też tanie, a ilość potraw jakie możemy z nich przyrządzić zależy tylko od naszej pomysłowości lub książki kucharskiej.




CZYTAJ DALEJ

LinkWithin

Etykiety

aeroby (1) alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) berberyna (1) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (14) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) cholesterol (1) choroby metaboliczne (1) choroby tarczycy (1) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (7) cukrzyca (5) curry (3) cynamon (17) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (3) dietetyka (2) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) glukoza (1) gluten (2) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) hashimoto (1) imbir (3) insulinooporność (3) insuliooporność (1) jabłka (27) jabłko (1) jagody (5) jaja (4) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) kardio (1) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (4) konkurs (2) koper (1) koperek (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (4) masło (53) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (56) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso (1) mięso mielone (12) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (26) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (3) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odchudzanie (1) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (22) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (17) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (1) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (14) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (8) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (7) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (9) tarczyca (1) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) węglowodany (2) whiskey (1) wieprzowina (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (3) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) wysiłek fizyczny (1) wysokobiałkowe (1) zdrowa dieta (3) zdrowe odżywianie (3) zdrowie (1) zespół metaboliczny (2) ziemniaki (17) żółtka (6) żurawina (5)
TOP