sobota, 18 lutego 2012

Kokosowy kurczak



Wczoraj liczba wejść na bloga wyniosła ponad tysiąc! Niewiarygodne! Na prawdę się ogromnie cieszę, że tu zaglądacie. A kiedy widzę, że ktoś skorzystał z przepisu moje serduszko się cieszy! To dla mnie ogromne szczęście! Dlatego proszę, jeśli coś robicie napiszcie o tym! I czy wam smakowało!!
Znowu z przyjaciółką zostałyśmy same na weekend i zapowiada się bardzo... smacznie. Ale o tym przekonacie się sami :P
Tego kurczaka robiłam z przyjaciółką już tydzień temu. Ale jakoś były inne przepisy do dodania. Dzisiaj jednak postanowiłam się nim podzielić. Inspiracją był blog Burczy mi w brzuchu i tamtejsze pałki z kurczaka w wiórkach kokosowych. Moja wersja jest inna, ale wierzcie mi równie smaczna!! Podałam je z wczoraj przedstawionymi wam zdrowymi frytkami które zyskały taką popularność. Gorąco polecam miłośnikom kokosa jak i chrupiącego kurczaka. Idealne dla tych którzy chcą czegoś nowego i zaskakującego w swym smaku.



Kokosowy kurczak (2 porcje)
1 bardzo duża pierś
100gram wiórek kokosowych
60g płatek owsianych
mały jogurt naturalny
przyprawy (pieprz, sól, bazylia, oregano, chilli)

Kurczaka kroimy i marynujemy w przyprawach i jogurcie naturalnym. Odstawiamy na kilka godzin do lodówki. Mieszamy wiórki i płatki. Kurczaka obtaczamy w panierce i wykładamy na blaszkę z papierem do pieczenia. Pieczemy 25min w temp 180stopni
Smacznego

19 komentarzy

  1. *patrzy podejrzliwie na kurczaka i kokos*
    *nie może się zdecydować*
    Ciekawie i oryginalnie. Nigdy nie jadłam takiego kuraka :D Kiedyś do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności. Do tych frytek na pewnie świetnie pasowały, przydałby się tylko jeszcze jakiś sosik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sosik też był :P czosnkowy

    OdpowiedzUsuń
  4. gratuluje ilości wejść :) przeglądam przepisy i jestem pewna, że będę stałym bywalcem :) a kurczaka muszę wypróbować koniecznie, płatki owsiane i kokos - musi być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio właśnie przymierzam się do kotletów sojowych w kokosowej panierce, ale takie muszą być też pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. jadłam bardzo podobnego kurczaka jak byłam mała jeszcze w Paryżu, był bardzo chrupiący bardzo kokosowy podany z ryżem i jakiś bardzo słodkim sosiku.
    Kiedyś próbowałam takowy zrobić ale mi nie wszyło, normalnie jak zobaczyłam ten przepis cofnęłam się do tych pięknych, szczęśliwych chwil z dzieciństwa...
    Niby zwykły przepis, jedzenie, a przywołuje tyle wspomnień i budzi tyle emocji..

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smaczny pomysł na kurczaka, chętnie go u siebie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. kurcze od dawna chce takiego zrobić tylko jakoś mi zawsze nie po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy pomysł :) ja robię w krakersach lub w płatkach kukurydzianych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zrobiłabym gdyby nie fakt , ze tata nie lubi wiórek kokosowych ;d no ale może tak jak ty wypróbuję z koleżanką ; *
    i gratuluję 1000 wejść ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cały czas słyszę o szkodliwości kokosa, a Ty mi tutaj z takim czymś!
    A tak na serio- oczyszczałaś kurczaka z panierki? Bo bazylia gorzknieje po 10 minutach w wysokiej temperaturze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie nie czyściłam, nigdy nie czyszczę i zawsze bazylię w dużej temperaturze obrabiam i jest oki. a co z tymi szkodliwymi skutkami? dużo tłuszczy nienasyconych...

      Usuń
    2. Podobno kokos ma jakieś tłuszcze niezbyt zdrowe. Ale się nie zagłębiałam, wolę nie wiedzieć i żyć w szczęściu :)
      A co do bazylii - kiedyś dodałam ją do sosu pomidorowego na początku i bardzo zgorzkniała. Nie wiem, może to przypadek, ale już boję się wkładać bazylię do wysokich temperatur na długo.

      Usuń
  13. świetna ta panierka, zwykle robię w samych płatkach, ale ten kokos kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pyszna wariacja jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cieszę się, że zainspirowałam, smakowita wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się nieźle i przede wszystkim zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (14) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (7) cukrzyca (1) curry (3) cynamon (17) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (1) dietetyka (1) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) gluten (2) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) imbir (3) insulinooporność (1) jabłka (27) jabłko (1) jagody (5) jaja (3) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (4) konkurs (2) koper (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (4) masło (52) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (55) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso mielone (11) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (25) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (3) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (20) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (17) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (1) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (14) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (8) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (6) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (9) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) whiskey (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (2) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) zdrowe odżywianie (1) ziemniaki (16) żółtka (6) żurawina (5)
TOP