poniedziałek, 21 maja 2012

Biszkoptowy omlet razowy z kawałkami czekolady


Żadna nowość. Na pewno u większości z was nie raz gościł na śniadaniowym stole. Ale przyznam bez bicia, że ja taki omlet, prawdziwy biszkoptowy jadłam dopiero wczoraj. Oczywiście były inne, ale ten jest na prawdę bardzo bardzo dobry. A zrobiłam go gdyż wczoraj wypatrzyłam go na śniadaniowym blogu Sylwii. I od razu musiałam go mieć. I takim oto sposobem stał się moim obiadem. A dzisiaj śniadaniem.A o to link do mojej inspiracji Sylwii.


Biszkoptowy omlet razowy z kawałkami czekolady
2 białka
2 żółtka
2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
szczypta soli
kilka kostek czekolady ( u mnie bakaliowa i biała)
kilka kropel oliwy

Białka ubijamy na sztywną pianę z solą. Do ubitych białek dodajemy żółtka i przesiewamy mąkę. Delikatnie mieszamy drewnianą łyżką, żeby masa nie opadła. Smażymy na patelni natartej oliwą. Za pomocą drewnianej łyżki lub używając sposobu z talerzykiem przewracamy na drugą stronę. 
Podajemy z ulubionym dodatkami. Dzisiaj u mnie dżemik, a wczoraj był serek homo, rodzynki i masło orzechowe.


12 komentarzy

  1. pyszne miałaś śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiad i śniadanie na słodko, to moje klimaty ;-) Bardzo apetyczny omlet!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja kocham serniczki z patelni z czeko...*_*

    OdpowiedzUsuń
  4. mam pytanie, czy białka ubijasz mikserem czy możliwe jest takie ich ubicie trzepaczką, że omlet będzie tak puszysty? bo ja używam trzepaczki (z lenistwa) i nigdy mi nie wychodzi tak puszysty i nie wiem czy próbowac z mikserem czy nie :)
    edi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że używam miksera... chyba by mi ręka odpadła :D
      białko muszą być mega ścięte!

      Usuń
    2. ja miksera nie mam, więc muszę radzic sobie z miniaturową trzepaczką i też się da, piana ścięta tak, że odwrócona do góry nogami ani drgnie :D

      Usuń
  5. Uwielbiam taki omlety-grubaski, jedno z najlepszych możliwych sniadań ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale pysznie wyglada:) fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pełnoziarnistego omleta jeszcze nie robiłam ale wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam tego typu omlety :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (14) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (7) cukrzyca (1) curry (3) cynamon (17) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (1) dietetyka (1) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) gluten (2) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) imbir (3) insulinooporność (1) jabłka (27) jabłko (1) jagody (5) jaja (3) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (4) konkurs (2) koper (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (4) masło (52) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (55) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso mielone (11) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (25) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (3) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (20) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (17) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (1) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (14) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (8) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (6) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (9) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) whiskey (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (2) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) zdrowe odżywianie (1) ziemniaki (16) żółtka (6) żurawina (5)
TOP