wtorek, 7 maja 2013

Kluski śląskie

Uwielbiam kopytka. Ale ostatnio naszła mnie ochota na kluski śląskie. Takie z dziurką. Myślałam, że różnią się tylko kształtem, ale wg mojej mamy do klusek śląskich dodaje się mąkę ziemniaczaną i pszenną, a do kopytek tylko tą drugą.
Poznałam też sposób przygotowania klusek, żeby wyszły idealne.
U mnie je się kluski z sosem. A u was? Jeśli jakimś cudem zostanie mi kilka następnego dnia to zjadam na śniadanie z stopionym masłem i cukrem.


Kluski śląskie
2kg ziemniaków
2 jajka
mąka pszenna
mąka ziemniaczana

Ugotowane ziemniaki rozgnieść i przełożyć do miski. Ugnieść w misce i podzielić na 4 części, jedną wyjąć z miski, puste miejsce uzupełnić mąką pszenną. Wyciągnąć drugą ćwiartkę i zasypać miejsce mąką ziemniaczaną. Dodać jajka i zagnieść dokładnie ciasto. Formować kulki z dziurką na środku.
Kluski gotować w osolonym wrzątku ok 4min od wypłynięcia na powierzchnię.
Podawać z ulubionym sosem lub cukrem.

7 komentarzy

  1. Uwielbiam je! U mnie jada się z sosem i mięskiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak koniecznie muszą być podane tak jak u Ciebie z sosem i mięchem ;) uwielbiam je ale sama się boje zrobić, bo już kilka razy zdarzyło się że jadłam gdzieś i były takie gumowe.. i wydaje mi się że mi tez takie wyjdą ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One właśnie mają być takie gumowate! W tym cały ich urok:)))

      Usuń
  3. Uwielbiam! Najlepsze zaraz po kopytkach :>

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłam je w poniedziałek ,też z sosem - są takie pyszne , pulchniutkie , jak gąbeczki jak to moja mama mawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiałam takie obiady jak byłam na śląsku<3 :D

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas zawsze tylko z mąką ziemniaczaną :) Uwielbiam takie obiady.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (14) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (7) cukrzyca (1) curry (3) cynamon (17) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (1) dietetyka (1) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) gluten (2) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) imbir (3) insulinooporność (1) jabłka (27) jabłko (1) jagody (5) jaja (3) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (4) konkurs (2) koper (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (4) masło (52) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (55) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso mielone (11) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (25) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (3) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (20) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (17) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (1) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (14) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (8) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (6) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (9) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) whiskey (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (2) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) zdrowe odżywianie (1) ziemniaki (16) żółtka (6) żurawina (5)
TOP