czwartek, 27 czerwca 2013

Marynowane tofu z chińskimi warzywami

Robiąc tofurniczki zużyłam tylko połowę opakowania tofu. Drugą część postanowiłam zamarynować i wrzucić na patelnie. Okazało się, że w takiej formie smakuje mi jeszcze bardziej.
Byłam zachwycona i nie raz powtórzę.
Przepis wegański przygotowałam w wirtualnej kuchni z
Martynosia http://codzienne-gotowanie.blogspot.com/



Marynowane tofu z chińskimi warzywami
tofu 150g
łyżeczka sosu sojowego
łyżeczka oliwy
łyżeczka wody
łyżeczka soku z cytryny
odrobina imbiru (najlepiej świeży)
ząbek czosnku
szczypta soli i pieprzu

+ warzywa chińskie + sól/pieprz + oliwa
+ ryż
Tofu pokroić. Wszystkie płynne składniki wymieszać i przyprawić. Wymieszać dokładnie z marynatą, odstawić na kilka godzin do lodówki.
Patelnię rozgrzać, tofu odsączyć i smażyć kilka minut do zrumienienia.
Warzywa podsmażyć na łyżce oliwy.
Podawać z ugotowanym ryżem.

18 komentarzy

  1. ciekawy pomysł:) bardzo kolorowe danie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. kurcze już tyle razy miałam w ręce tofu a za każdym razem wracam i odkładam go na półkę z powrotem bojąc się że mi nie zasmakuje... jak sądzisz? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam identycznie :D
      zaryzykowałam i posmakowało mi

      Usuń
  3. To przepis na jedną porcję? Wygląda naprawdę zachęcająco : )

    OdpowiedzUsuń
  4. jakoś nie mogę się do niego przekonać, a tak zachęcająco wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje danie wyglada cudownie! takie kolorowe - bardzo apetyczne! Tylko ze ja jakos nie moeg przekonac sie do tofu. Kiedys raz sprobowalam w jakiejs chinszczyznie i bardzo mi to nie podeszlo - smakowalo jak gabka, moze bylo jakos zle przygotowane, ale to zdecydowanie nie moj smak;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęcająco wygląda! :) Fajne danie, wegetariańskie i takie kolorowe :) Pyszności.
    Nie jestem doświadczona w używaniu tofu... Jakie wykorzystałaś?
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda ślicznie i nie wątpię, że świetnie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie dania z tofu, są najprostsze i najlepsze. Dzięki takiemu zestawieniu można przekonać do tego pysznego serka niejedną zrażoną osobę :) Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już do tofu jestem przekonana, więc wiem, że takie danie to fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I jemy na zimno? Bo polecasz do piknika z dzieckiem...

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam takiego połączenia, ale wygląda smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. ooo w tych przepisach dieietycznych figury jeszcze nie ma nic z tofu, koneicznie musisz dodać!! :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (14) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (7) cukrzyca (1) curry (3) cynamon (17) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (1) dietetyka (1) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) gluten (2) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) imbir (3) insulinooporność (1) jabłka (27) jabłko (1) jagody (5) jaja (3) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (4) konkurs (2) koper (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (4) masło (52) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (55) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso mielone (11) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (25) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (3) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (20) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (17) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (1) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (14) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (8) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (6) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (9) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) whiskey (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (2) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) zdrowe odżywianie (1) ziemniaki (16) żółtka (6) żurawina (5)
TOP