środa, 12 czerwca 2013

Sweet Potato Pie- tarta ze słodkich ziemniaków




Lubię bataty. Jedyna co mi w nich przeszkadza to ich cena.
Po genialnym czekoladowym kremie przyszedł czas na inny słodki przepis.
Zamarzyła mi się tarta. Amerykańska. Tradycyjna. Słodka.
Wyszło pysznie. Wielbicielom batatów na pewno przypadnie do gustu.




Sweet potato pie / tartaletka 12cm / tarta 30cm
mąka pszenna pełnoziarnista 70g/ 250g
masło 30g/ 120g
cukier 20g/ 80g
żółtka 1sztuka/ 2 sztuki
1 łyżka zimnej wody

Mąkę przesiać na stolnicę, wsypać cukier, dodać zimne masło i posiekać nożem. Dodać żółtka i wodę, szybko zagnieść ciasto. Włożyć na 30min do zamrażalnika.

gotowane i zblenderowane słodkie ziemniaki 1/2 szklanki  /  2 szklanki
jajka 1sztuka  / 3 sztuki
cukier   50g   /   180g
masło   20g    /  80g
mleko   30ml/    150ml
szczypta cynamonu/ wanilii / kardamonu

Masło utrzeć z cukrem, dodać jajka i miksować. Powoli dodawać ziemniaki, mleko i przyprawy.

Formę wysmarować masłem. Ciasto rozwałkować i wgnieść w formę. Spód nakłuwamy widelcem i podpiekamy 10minut w nagrzanym piekarniku.
Wylać masę ziemniaczaną.
Piec ok. 50minut (mniejsza forma trochę mniej) w 180stopniach.

9 komentarzy

  1. O jaa, nigdy nie jadłam slodkich ziemniaków:) wygląda swietnie! Dziękuję za udział w akcji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam jeszcze batatów, ale coś czuję, że dużo tracę. Muszę spróbować! Tarta wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! To u Ciebie odkryłam bataty( te pieczone z oliwą i ziołami) i bardzo mi posmakowały jako dodatek do obiadu, co widziałam promocję to kupowałam ;)
    Na słodko się jeszcze nie odważyłam, ale jako że uwielbiam kulinarne eksperymenty to chętnie się skuszę. I dobrze że zrobiłaś odnośnik do kremu bo jakoś mi umknął a też wygląda mega-apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zaciekawiła mnie ta tarta :) jest przede wszystkim zdrowa, i z nieznanego mi jeszcze składnika, który kusi mnie niezmiernie by go wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, ale świetnie wygląda! :) Zjadłabym kawałek z miłą chęcią dziś na obiad. Muszę koniecznie kupić bataty, bo mam wrażenie, że minęły wieki od wspaniałych placków z łososiem, w których je jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale wygląda! Mega, jestem zauroczona :>

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda jak z masą marchewkową :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie jakoś te bataty nie podeszły:P

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam batatów, czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (14) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (7) cukrzyca (1) curry (3) cynamon (17) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (1) dietetyka (1) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) gluten (2) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) imbir (3) insulinooporność (1) jabłka (27) jabłko (1) jagody (5) jaja (3) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (4) konkurs (2) koper (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (4) masło (52) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (55) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso mielone (11) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (25) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (3) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (20) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (17) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (1) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (14) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (8) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (6) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (9) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) whiskey (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (2) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) zdrowe odżywianie (1) ziemniaki (16) żółtka (6) żurawina (5)
TOP