wtorek, 24 września 2013

Łosoś pieczony w folii i pieczone bazyliowe ziemniaki

Staram się zaszczepić w rodzinie moją miłość do ryb, które są u mnie w domu jedzone bardzo bardzo rzadko. Wybrałam delikatnego łososia. Doprawiłam, zawinęłam w folię i zapiekłam. Cóż, smakowało i to bardzo. Mama od razu zapisała jak go zrobić i myślę, że już bez mojej namowy go zrobi.


Łosoś pieczony w folii 
4 filety z łososia <ok. 150g każdy>
sok z połowy cytryny
pieprz i sól

Łososia natrzeć przyprawami i cytryną. Zawinąć w folię aluminiową i zapiekać w nagrzanym piekarniku przez 15minut.

Pieczone ziemniaki
ziemniaki 1kg
4 łyżki oliwy +4 łyżki wody
sól + bazylia

Ziemniaki obrać i pokroić w talarki. Umyć. Oliwę, wodę, sól i bazylię wymieszać. Ziemniaki zamarynować w oliwie. Wyłożyć na blaszce. Zapiekać 25minut w piekarniku.

10 komentarzy

  1. tanie, dobre i nietypowe - to lubie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosto, a przepysznie. Łosoś nie potrzebuje wymyślnych dodatków, sam w sobie jest cudny. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten pomysł na ziemniaczki jest bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie do ryb( a juz na pewno nie do ukochanego łososia) przekonywać nie trzeba :D ale takich ziemniaczków to ja jeszcze nie jadłam, musze spróbować z dodatkiem bazylii!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam łososia !
    Ps. Nominowałam Cię do Liebster Blog :)

    OdpowiedzUsuń
  6. łosoś w każdej postaci jest pyszny, ale z folii najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
  7. To będzie mój dzisiejszy obiad. Szukałam przepisu na łososia,a takie ziemniaczki uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

aeroby (1) aktywność fizyczna (1) alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (4) awokado (9) baban (1) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (8) banany (21) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) berberyna (1) bez cukru (3) bezglutenu (4) bieganie (1) biszkopty (1) boczek (1) borówki (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (6) budyń (15) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (21) chałwa (3) chili (1) chilli (4) chleb (2) cholesterol (1) choroby metaboliczne (1) choroby tarczycy (3) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (8) cukrzyca (6) curry (3) cynamon (19) cytryna (9) czekolada (53) czosnek (16) daktyle (4) deser (2) dieta (4) dietetyka (3) domowe słodycze (1) domowesłodycze (1) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) erytrol (2) erytrytol (4) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) fit (1) fit słodycze (2) fodmaps (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) glukoza (1) gluten (4) gluten free (11) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) hashimoto (1) hemoglobina (1) ibs (1) imbir (3) insulinooporność (3) insuliooporność (1) inulina (2) jabłka (28) jabłko (1) jagody (5) jaja (9) jajka (147) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (30) kajmak (1) kakao (36) kapusta (3) kardamon (2) kardio (1) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (5) konkurs (2) koper (1) koperek (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (5) masło (54) masło orzechowe (11) maślan sodu (1) maślanka (24) mąka (44) mąka gryczana (2) mąka jaglana (3) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (57) mąka ziemniaczana (8) mąka żytnia (3) mięso (1) mięso mielone (14) mięta (2) migdały (7) mikroelementy (1) mintaj (2) miód (23) mleczna kanapka (1) mleko (26) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (5) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) natka pietruszki (1) nektarynka (1) nerkowce (2) ocet (4) odchudzanie (2) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (11) oliwa (24) oliwki (1) orzech (1) orzechy (30) orzechy laskowe (1) otręby (5) owoce (1) pancakes (1) papryka (18) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (18) pierogi (1) pietruszka (2) piramida zdrowego żywienia (1) pistacje (2) piwo (1) pizza (2) placuszki (4) płatki owsiane (21) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) porzeczki (1) powidła (1) probiotyki (1) przyswajalność (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (20) rukola (1) ryba (2) ryż (16) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (9) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (2) siemię lniane (1) skrobia (1) słodycze (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) sport (1) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (8) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (11) tarczyca (2) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (4) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) węglowodany (2) whiskey (1) wieprzowina (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) witamina C (2) witaminy (2) wódka (3) wpc (5) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) wysiłek fizyczny (1) wysokobiałkowe (1) zakwaszenie żołądka (1) zdrowa dieta (5) zdrowe odżywianie (4) zdrowe słodycze (1) zdrowie (1) zespół metaboliczny (3) ziemniaki (18) zupa krem (1) żelazo (1) żółtka (6) żurawina (6)
TOP