piątek, 25 października 2013

Makaron w musie dyniowym

Dzisiaj obchodzimy Dzień Makaronu. I u mnie na blogu nie może zabraknąć dania z nim.
A, że na moim stole królują ostatnio jesienne warzywa z dynią na czele postawiłam na prostotę.
Szybki, tani i niesamowicie smaczny obiad. Dodatek cynamonu nadał lekkiej słodyczy i idealnie wkomponował się w całość. Uwielbiam jego połączenie z chilli. Rozgrzewający, idealny zestaw na chłodne jesienne dni.
W makaronowej akcji Shinju uczestniczyli




Makaron w musie dyniowym
60g makaronu
100g puree dyniowego / lub 200g dyni
50g ricotty
sól/pieprz/cynamon/chilli

+ brokuł i brukselka

Makaron gotujemy al dente.
Jeśli nie mamy gotowego puree, dynię obieramy kroimy na małe kawałki, wrzucamy na patelnię, podlewamy wodą i mieszamy do całkowitego rozmięknięcia <rozciapania> się dyni. Dodajemy ricottę doprawiamy. Chwilę mieszamy na małym ogniu.
Na patelnię dorzucamy makaron i gotowane warzywa.
Smacznego

11 komentarzy

  1. twoje fotografie są coraz lepsze

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł Siaśka! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo smakowity, też dziś robiłam makaron z dynią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, jakie to musiało być PRZEPYSZNE.........

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam taki makaron z dynią w zanadrzu, ale Twój wygląda super! może kiedyś wypróbuje;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się smakowicie. Może nie całą, czekającą w kuchni, dynie przerobię na zupę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam sos z dynii i ricotty, muszę spróbować z dodatkiem brukselki!
    kurcze, chwilę dosłownie tu nie zaglądałam a tyle przepisów "do wypróbowania" mi się nazbierało"- calzone, dyniowy krem a teraz jeszcze to do listy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepysznie! Szybko, łatwo i konkretnie. Na dodatek w wersji wege, mniam! :) Dodaję do akcji i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (14) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (7) cukrzyca (1) curry (3) cynamon (17) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (1) dietetyka (1) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) gluten (2) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) imbir (3) insulinooporność (1) jabłka (27) jabłko (1) jagody (5) jaja (3) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (4) konkurs (2) koper (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (4) masło (52) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (55) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso mielone (11) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (25) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (3) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (20) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (17) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (1) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (14) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (8) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (6) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (9) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) whiskey (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (2) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) zdrowe odżywianie (1) ziemniaki (16) żółtka (6) żurawina (5)
TOP