środa, 28 stycznia 2015

Placki jaglane z kurczakiem i suszonymi pomidorami


Powiedziała mi o nich koleżanka. Wersja podstawowa zawiera tylko dwa składniki: kaszę i kurczaka.
Nie ma w nich jajka, spoiwem jest właśnie ugotowana kasza.
Dostarcza nam węgli i białka, można je zapakować na wynos lub zjeść od razu po zdjęciu z patelni. Zawsze pyszne. Moja ulubione wersja zawiera dodatkowo suszone pomidory w oleju dzięki czemu mamy też dawkę tłuszczu w posiłku.

Musimy jedynie pamiętać żeby kasza była ugotowana porządnie. Sypka, lekko klejąca, o zwięzłej konsystencji.
Ilość kaszy lub mięsa można lekko modyfikować jeśli ktoś liczy makro na posiłki.




Placki jaglane z kurczakiem i suszonymi pomidorami (2 porcje)
120g kaszy jaglanej
4 suszone pomidory ( + trochę oleju z nich )
200g piersi z kurczaka
przyprawy <curry, czosnek, papryka ostra> musi być dużo bo będą bez smaku

Kaszę gotujemy i odstawiamy do wystudzenia. Kurczaka oczyszczamy i kroimy w kostkę. Surowe mięso łączymy z kaszą, pomidorami i przyprawami. Za pomocą blendera miksujemy na gładką masę. Mokrymi rękoma formować kulki które należy spłaszczyć. Można lekko oprószyć mąką.
Smażyć na małym ogniu na teflonie lub małej ilości oliwy po 5-7 min z każdej strony.

5 komentarzy

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

aeroby (1) aktywność fizyczna (1) alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) berberyna (1) bez cukru (1) bezglutenu (2) bieganie (1) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (15) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) cholesterol (1) choroby metaboliczne (1) choroby tarczycy (1) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (8) cukrzyca (6) curry (3) cynamon (18) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (3) dietetyka (3) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) erytrol (2) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) glukoza (1) gluten (3) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) hashimoto (1) imbir (3) insulinooporność (3) insuliooporność (1) jabłka (28) jabłko (1) jagody (5) jaja (6) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) kardio (1) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (5) konkurs (2) koper (1) koperek (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (5) masło (53) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka jaglana (1) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (57) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso (1) mięso mielone (13) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (26) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (5) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odchudzanie (1) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (24) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (18) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) piramida zdrowego żywienia (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (2) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (15) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (9) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) sport (1) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (8) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (10) tarczyca (1) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) węglowodany (2) whiskey (1) wieprzowina (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (3) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) wysiłek fizyczny (1) wysokobiałkowe (1) zdrowa dieta (3) zdrowe odżywianie (3) zdrowie (1) zespół metaboliczny (3) ziemniaki (18) zupa krem (1) żółtka (6) żurawina (5)
TOP