środa, 13 lutego 2019

Ziemniaki Hasselback






Przedstawiam Wam nasz dzisiejszy obiad.

Ziemniaki Hasselback.

Jestem nimi zachwycona, są niesamowicie pyszne i mam niezłą radochę jedząc każdy "plasterek" ziemniaczka osobno.

Jest to na pewno świetny pomysł dla osób zjadających posiłek za szybko. Trochę zabawy.

Do przygotowania hasselback użyłam, odmiany sałatkowej ziemniaka, Jazzy.
Musimy pamiętać, że ziemniaki są niesamowicie zdrowe!!!

Bulwa ta jest zasadotwórcza! Jest to ważne w dobie gdzie jedzenie kwasotwórcze, zakwaszające (mięso, biała maka, kawa, sól) towarzyszą nam non stop.
Są bardzo syte. Ich indeks sytości wynosi aż 323%, gdzie biały chleb jako odnośnik ma tu 100%.
niskokaloryczne i zawierają bardzo, bardzo dużo witaminy C.
Przede wszystkim są też tanie, a ilość potraw jakie możemy z nich przyrządzić zależy tylko od naszej pomysłowości lub książki kucharskiej.





Ziemniaki Hasselback
ziemniaki
oliwa
masło
sól i rozmaryn

 Ziemniaki (ewentualnie obrać) umyć. Pokroić ostrym nożem ziemniaki,nacięcia robić głębokie co około 2mm. Niewielką ilością oliwy skropić ziemniaki. Ja użyłam oleju w sprayu. Możemy też użyć pędzelka aby dokładnie pokryć ziemniaki. Ziemniaki posolić i posypać rozmarynem.
Piec 20minut w 200stopniach.
Po tym czasie wyjąć ostrożnie ziemniaki posmarować masłem ( ja nadziałam kawałek masła na widelec i przejeżdżałam po ziemniaczkach, żeby lekko topniało).
Piec jeszcze 20-30min do miękkości.

Smacznego

Nie podaję ilości, bo to już zależy od Was. Bierzemy taką ilość oliwy, żeby posmarować nimi delikatnie ziemniaki.
Ziemniaki piec na blaszce z papierem, lub w naczyniu żaroodpornym. 

Domowy fast food

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

LinkWithin

Etykiety

aeroby (1) alkohol (1) amaretto (2) ananas (1) artykuł (1) awokado (9) bakalie (2) bakłażan (2) bakterie (1) banan (6) banany (20) bataty (3) batonik (1) bazylia (4) berberyna (1) biszkopty (1) boczek (1) botwinka (3) brokuł (13) brukselka (4) brzoskwinie (5) budyń (14) bułka tarta (1) bułki (2) buraki (1) camembert (1) cebula (20) chałwa (3) chili (1) chilli (3) chleb (2) cholesterol (1) choroby metaboliczne (1) choroby tarczycy (1) ciasteczka (1) ciastka (1) ciasto (7) ciecierzyca (4) coca cola (1) cukier (35) cukinia (7) cukrzyca (5) curry (3) cynamon (17) cytryna (8) czekolada (49) czosnek (16) daktyle (2) deser (2) dieta (3) dietetyka (2) drożdże (20) drożdżówki (3) dynia (16) dżem (7) fasola (10) fasolka szparagowa (2) fast food (1) feta (4) figi (1) galaretki (3) garam masala (1) ghee (1) glukoza (1) gluten (2) gluten free (10) gouda (1) granola (1) grejpfrut (1) groszek (3) gruszka (1) grzyby (1) hashimoto (1) imbir (3) insulinooporność (3) insuliooporność (1) jabłka (27) jabłko (1) jagody (5) jaja (4) jajka (145) jarmuż (3) jelito cienkie (1) jogurt naturalny (28) kajmak (1) kakao (35) kapusta (2) kardamon (2) kardio (1) karmel (1) karob (1) kasza gryczana (1) kasza jaglana (7) kasza manna (2) kasztany (3) kawa (3) kefir (3) kiełki (1) kisiel (4) kolendra (1) koncentrat pomidorowy (4) konkurs (2) koper (1) koperek (1) kremówka (13) krewetki (2) kruszonka (1) kukurydza (10) kurczak (28) kurkuma (1) kus kus (5) laska wanilii (7) limonka (2) lody (1) łosoś (4) majonez (2) mak (5) maka (1) makaron (18) makaron ryżowy (1) maliny (3) marchewka (17) margaryna (14) marmolada (3) masa (1) mascarpone (4) masło (53) masło orzechowe (10) maślanka (23) mąka (43) mąka gryczana (2) mąka kukurydziana (1) mąka migdałowa (3) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (58) mąka pszenna (56) mąka ziemniaczana (7) mąka żytnia (3) mięso (1) mięso mielone (12) mięta (2) migdały (7) mintaj (2) miód (23) mleko (26) mleko kokosowe (4) mleko odtłuszczone (1) morele (1) mozzarella (3) muffiny (6) musli (1) musztarda (1) nadwaga (1) naleśniki (1) nasiona chia (1) nektarynka (1) ocet (4) odchudzanie (1) odżywka białkowa (2) ogórek (5) olej (13) olej kokosowy (8) oliwa (22) oliwki (1) orzechy (28) otręby (5) owoce (1) papryka (17) parmezan (1) pestki dyni (1) pesto (2) pęczak (2) pieczarki (17) pierogi (1) pietruszka (1) pistacje (1) piwo (1) pizza (1) placuszki (3) płatki owsiane (20) płatki żytnie (2) pomarańcza (4) pomidory (16) popping (2) por (11) powidła (1) probiotyki (1) publikacje (1) pudding (1) rabarbar (5) ricotta (9) rodzynki (19) rukola (1) ryba (2) ryż (14) rzeźba (1) rzodkiewka (1) salami (1) sałata (3) sałatka (1) seler (1) ser (15) ser pleśniowy (3) ser topiony (2) serek homogenizowany (8) serek wiejski (5) sernik (9) sezam (2) sibo (1) skrobia (1) słonecznik (8) smalec (1) soczewica (9) sos sojowy (1) spaghetti (2) spotkanie (1) stewia (4) surowe kakao (1) surówka (1) suszone pomidory (2) syrop klonowy (7) szafran (1) szczypiorek (2) szparagi (4) szpinak (12) szynka (7) szynka parmeńska (1) śliwka (1) śliwki (6) śmietana (9) tarczyca (1) tofu (2) tort (1) tortilla (2) truskawki (3) tuńczyk (4) twaróg (28) tymianek (1) wafle ryżowe (1) warsztaty (1) warzywa (1) wędzona papryka (1) węglowodany (2) whiskey (1) wieprzowina (1) wino (2) wiórki kokosowe (20) wiśnie (3) wódka (3) wpc (3) wspólne gotowanie (2) współpraca (2) wysiłek fizyczny (1) wysokobiałkowe (1) zdrowa dieta (3) zdrowe odżywianie (3) zdrowie (1) zespół metaboliczny (2) ziemniaki (17) żółtka (6) żurawina (5)
TOP